ناصر کیاوری

ناصر کیاوری

سلام؛ خوش اومدید.

جمعه, ۵ تیر ۱۳۹۴، ۰۷:۰۰ ب.ظ

بخند، خندوانه!

در جامعه ی ماشینی امروز ما، یکی از مسائلی که به انزوا رفته، خنده است. وقتی کسی می خندد و یا تبسّمی بر لب دارد، خیلی از افراد بیان می کنند که مگر با مشکلات موجود می توان خندید یا تبسّم زد؟!



متأسّفانه در بیش تر نقاط دنیا، خنده و خوش برخوردی رخت بر بسته و نایاب شده است؛ امّا غافل از این که بسیاری از مشکلات، از همین عدم خوش برخوردی نشأت می گیرد؛ به عنوان مثال، وقتی فردی به سازمان و اداره ای مراجعه می کند و در آن جا با برخورد ناپسند و اخم کارکنان مواجه می شود، علاوه بر ایجاد ذهنیّت بد نسبت به آن سازمان و اداره، موجب کاهش نشاط آن فرد شده و بقیّه ی بخش های زندگی وی نیز- حداقل به مدّت چند ساعت- تحت تأثیر آن برخورد ناپسند و اخم خواهند بود.در این میان، جای خالی فرهنگ خنده و خوش برخوردی، بیش از پیش احساس می شود.


برنامه ی خندوانه که از شبکه ی نسیم پخش می شود، به عنوان ایجاد کننده ی اصلی موج خنده و خوش برخوردی در جامعه، جای خود را در بین مردم باز کرده است و رامبد جوان، مجری و یکی از اصلی ترین تصمیم گیرنده های این برنامه ی تلویزیونی است که مسئولیّت سنگینی بر عهده دارد.


در کشور ما، به طور معمول، افراد علاقه دارند که از هر چیزی مشکل تراشی کنند و این منفی بافی، خود به خود باعث اخم و استرس و ... می شود، امّا کار مهمّی که خندوانه تاکنون به آن پرداخته- البتّه کم پرداخته- تغییر نگرش در سبک زندگی روزمره ی ماست؛ این که بتوانیم با نشاط و شادابی کامل بر سر کار خود حاضر شویم و در برخورد با دیگران تبسّمی بر لب داشته باشیم، از مهمّ ترین اهداف این برنامه ی تلویزیونی است. نشاط و شادابی واقعی از اعتقاد صحیح به خدا سرچشمه می گیرد؛ چرا که بر اساس آیه ی صریح قرآن، با یاد خداست که دل ها آرامش پیدا می کند.


همه ی ما باید به این طرز تفکّر برسیم که می توان با خوش برخوردی، یک تصادف رانندگی، یک اتّفاق ناگوار و ... را مدیریّت کرد؛ البتّه این خوش برخوردی، هرگز به معنای بی خیالی نیست، چرا که فرد بی خیال، هیچ تلاشی برای پیشرفت خود، خانواده و جامعه اش نمی کند. وقتی تصادفی در خیابان اتّفاق افتاده، به هیچ وجه شایسته ی یک کشور اسلامی نیست که دو طرف با هم درگیر شوند، بالاخره این اتّفاق افتاده و زمان به عقب باز نخواهد گشت، پس با صبر و شکیبایی و خوش برخوردی ماجرا را پیش ببریم، چرا که در صورت درگیری، نه تنها مشکلی حلّ نخواهد شد، بلکه بر مشکلات افزوده شده و احتمال خسارت های جبران ناپذیر نیز بیش تر می شود. 


هم چنین، یکی از فرهنگ سازی های عملی که برنامه ی خندوانه بانی آن بوده است، شنبه های پر انرژی در مترو تهران بوده که در واقع، گامی مهمّ در راستای این فرهنگ سازی به شمار رفته و از این برنامه انتظار می رود که با سرایت دادن این فرهنگ به کلّ کشور و در همه ی اماکن عمومی ،فرهنگ نشاط و شادابی را فرهنگ عمومی جامعه کند.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۵
ناصر کیاوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی