ناصر کیاوری

ناصر کیاوری

سلام؛ خوش اومدید.

جمعه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۰۰ ب.ظ

حضور بانوان در ورزشگاه ها

تیم ملّی والیبال کشورمان، در چند سال اخیر، در میادین ورزشی بین المللی بسیار خوش درخشیده است، به طوری که به عنوان پدیده ی مسابقات لیگ جهانی شناخته شده و در مقابل تیم های قدرتمندی مثل روسیه و برزیل، توانسته است امتیاز کسب کند.


با توجّه به شور و هیجان مسابقات لیگ جهانی و حساسیّت بازی ها، برخی حاشیه ها منجرّ به تضعیف روحیه ی تیم شده و باعث ضعف عملکرد تیم ملّی می شوند. یکی از پر بحث ترین حاشیه ها، بحث اجازه ی ورود بانوان به ورزشگاه هاست.در این میان افرادی با این امر موافق بوده و برخی دیگر نیز مخالفت می کنند. جرقّه ی این موضوع توسّط برخی افراد با این استدلال که حضور خانواده ها موجب سلامت محیط های ورزشی می شود، در دولت سابق و فعلی زده و حتّی به تیتر مهمّ رسانه های غربی نیز تبدیل شد.

امّا آیا ورود بانوان به ورزشگاه ها کاری صحیح است یا خیر؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت، قوانین کشور ما بر پایه دین اسلام هستند و در چنین مواقعی باید به دستورات اسلامی مراجعه کرد و از نظرات مراجع تقلید بهره جست.

از نظر دین اسلام، نگاه زن به بدن نیمه عریان مرد، حتّی بدون لذّت نیز جایز نیست و عدم ضرورت اختلاط مرد و زن در چنین محیط هایی ثابت شده است؛ به عبارتی دیگر، این اختلاط، مفسده در پی داشته و در نهایت می تواند به خانواده ها ضربه بزند.

از طرفی دیگر، وقتی بردن فرزند کوچک به ورزشگاه ها- به دلیل دادن فحش و بی ادبی های رایج در ورزشگاه ها- کاری نادرست است، چگونه می توان در چنین محیط هایی اجازه ورود دختران جوان را داد؟!

البتّه این مشکل با جدا کردن سکوهای بانوان و آقایان نیز مرتفع نمی شود، چرا که بحث نگاه زن به بدن مرد نیمه عریان، هم چنان به قوّت خود باقی است.

در این میان برخی افراد موافق حضور بانوان، مسأله ی نظر سنجی را مطرح می کنند که این امر نیز از ریشه اشتباه است، چون احکام اسلامی با نظر سنجی تغییر پیدا نمی کند.

در هر حال، لازم است با حذف حواشی این مسابقات، موجب پیروزی تیم ملّی کشورمان در این بازی ها شده و از دامن زدن به مطالبی که هیچ گونه ضرورتی ندارند، خودداری کنیم.

به امید پیروزی تیم ملّی والیبال کشورمان در مسابقه ی امشب در برابر آمریکا.
موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۹
ناصر کیاوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی